La candidatura, que encapçala l’empresari Jaume Saltó, actual president de Pimec Lleida, està formada per un grup de 26 empresaris i empresàries del territori lleidatà.

Avui s’ha presentat Connectem Lleida, la candidatura que vol liderar la Cambra de Comerç de Lleida per als pròxims quatre anys i que encapçala l’actual president de Pimec Lleida, l’empresari Jaume Saltó.

Durant l’acte, Saltó, que estava acompanyat de tots els membres d’aquesta candidatura, ha presentat el programa de treball que estructura en cinc eixos, el territori, les persones, el comerç, la internacionalització i la competitivitat empresarial.

Així, pel que fa al territori, ha explicat que treballaran en la promoció de la millora de les infraestructures, la mobilitat de les persones i les mercaderies, les connexions amb Europa, i la millora de les telecomunicacions, així com la potenciació de l’atracció de projectes empresarials que aportin valor i riquesa al territori, i també en la promoció d’un turisme autèntic, de proximitat, de patrimoni i gastronomia.

Un altre eix és el  de les persones, on el programa se centra en el foment del talent i l’ocupabilitat, per una banda amb la promoció d’activitats de formació i coneixement i de l’altra amb l’impuls d’eines o programes  que ajudin a les persones a accedir al mercat laboral i a les empreses a incorporar els perfils adients a les seves necessitats 

Pel que fa al comerç, la innovació, segons Saltó serà clau per millorar la seva competitivitat i la seva adaptació als nous models de comercialització, i per això ajudaran als comerços en aquesta tasca amb assessorament i formació específics que reforcin a més l’estructura humana del comerç per als actuals i futurs reptes.

El suport a l’emprenedoria serà un altre dels focus d’aquest programa de treball mitjançant l’acompanyament dels nous projectes empresarials per garantir-ne la durabilitat en el temps i dotar-los d’eines que simplifiquin el seu procés de creació. I per als projectes empresarials existents caldrà promoure accions per millorar la seva competitivitat i sostenibilitat amb activitats o programes que fomentin els seus processos de creixement, d’innovació o de transformació digital.

Per últim la internacionalització serà un altre dels eixos de treball, tant per aquelles empreses que volen començar en aquesta tasca, com per aquelles que ja estan internacionalitzades a qui caldrà continuar acompanyant en àmbit com la gestió de processos o en la cerca d’oportunitats en el mercat global.

Saltó ha volgut destacar que Connectem Lleida és un grup totalment obert a rebre propostes i suggeriments, amb la voluntat clara de sumar esforços sempre enfocats a impulsar una Cambra de tots i totes, dels autònoms i les grans empreses, del comerç innovador i la transformació digital, de la indústria i la internacionalització, de les infraestructures i les oportunitats, en definitiva, en paraules dels assistents, una Cambra de Lleida per tothom, pel territori i preparada per als nous reptes.

Salto ha explicat també que s’ha creat un lloc web www.connectemlleida.cat amb tota la informació dels candidats, el programa, les notícies i una part pràctica per explicar el procés de votació, i uns perfils socials a twitter, linkedin i facebook om es podrà seguir el desenvolupament de la campanya.  Aquesta presentació és el primer d’un seguit d’actes que s’han programat per als pròxims dies en diferents punts del territori on presentaran a empresaris, comerciants, autònoms i altres col·lectius la proposta de Connectem Lleida per liderar la Cambra de Comerç de Lleida.